Thursday, November 12, 2020

Oppdatering av Google Page Experience lanserer mai 2021 med nye etiketter i søkeresultatene

 Google Page Experience-oppdateringen er satt til å starte neste mai, bekreftet Google tirsdag. Det er omtrent et år etter at selskapet først kunngjorde oppdateringen og gir oss ytterligere seks måneder på å forberede seg på den.


Oppdateringen tar forventet brukeropplevelse i betraktning for rangering i søkeresultatene. "I dag kunngjør vi at sideopplevelsessignalene i rangeringen vil rulle ut i mai 2021," sa Google i kunngjøringen.


Google vil også teste å vise en "visuell indikator som fremhever sider i søkeresultatene som har god sideopplevelse," bemerket selskapet tirsdag.


Hva er sideopplevelse?

For å forstå hvordan en bruker vil oppleve opplevelsen av en bestemt webside, vil Google evaluere et sett med signaler. Disse inkluderer signaler som hvor raskt en side lastes inn, hvis den er mobilvennlig, kjører på HTTPS, har påtrengende mellomliggende annonser og om innholdet hopper rundt når siden lastes inn.


Som vi skisserte i mai, består sideopplevelsen av flere eksisterende Google-rangeringer, inkludert den mobilvennlige oppdateringen, Page Speed ​​Update, HTTPS-rangering, den påtrengende interstitial-straffen, sikker surfingstraff, mens du forbedrer beregninger rundt hastighet brukervennlighet. Disse forbedringene er under det Google kaller Core Web Vitals.


Les vår guide til Core Web Vitals for et dypere dykk i hva du trenger å vite om disse viktige brukeropplevelsesberegningene.


Visuelle indikatorer for brukeropplevelse i søkeresultatene

Når Page Experience-oppdateringen blir aktiv, sa Google at den vil teste forskjellige måter å vise en "visuell indikator" i søkeresultatene som vil informere en søker om et bestemt søkeresultat forventes å ha en flott opplevelse. Google har tidligere vist disse typer visuelle indikatorer med AMP-ikoner, langsomme etiketter, mobilvennlige etiketter og mer.


"Vi tror at å gi informasjon om kvaliteten på en nettsides opplevelse kan være nyttig for brukerne når de velger søkeresultatet de vil besøke," skrev Google. “På resultatene hjelper tekstutdraget eller forhåndsvisning av bilde til å gi en aktuell kontekst for brukerne å vite hvilken informasjon en side kan gi. Visuelle indikatorer på resultatene er en annen måte å gjøre det samme på, og vi jobber med en som identifiserer sider som har oppfylt alle kriteriene for sideopplevelse. ” [vektlegging lagt til.]


Vi ba Google om et utvalg av hvordan denne visuelle indikatoren kan se ut, men selskapet hadde ingenting å dele på dette tidspunktet.


Det er vanskelig å si hvor lenge indikatorene for brukeropplevelsen varer, det kommer an på om Google, basert på dataene, bestemmer om det er verdt å vise i søkeresultatene.


Tester snart. Google sa at du snart kan se disse ikonene og etikettene i søkeresultatene. "Vi planlegger å teste dette snart, og hvis testen er vellykket, vil den starte i mai 2021, og vi vil dele mer informasjon om fremdriften i de kommende månedene," skrev Google.


Hvordan forberede deg på oppdateringen av Page Experience

Du kan begynne å forberede deg på at brukeropplevelsen blir en rangfaktor nå. Core Web Vitals-rapporten i Google Search Console er et utmerket sted å begynne å få en følelse av hvordan nettstedet ditt presterer i disse områdene.


AMP vil ikke være påkrevd for at artikler skal vises i Top Stories-karusellen i søk etter at denne oppdateringen ble lansert i mai 2021. Google vil fortsette å støtte AMP, men kaller det «en av de enkleste og mest kostnadseffektive måtene for utgivere som ønsker å oppnå gode sideopplevelsesresultater. ” Hvis du publiserer en AMP-versjon av innholdet ditt, vil Google Søk "lenke til den hurtigbufferoptimaliserte AMP-versjonen for å optimalisere levering til brukerne, akkurat som det er tilfelle i dag," sa selskapet.


Hvor stor innvirkning dette virkelig vil ha på rangeringen, er foreløpig ikke klart. Mange SEO-er forventer at det vil være relativt lite, siden mange av Page Experience-signalene allerede er med på Googles søkealgoritmer. Imidlertid vil den visuelle indikatoren Google kunngjorde i dag gi SEO-er en større foredragsholder for å argumentere for at selskapene deres skal være mer oppmerksomme på Core Web Vitals og andre opplevelsessignaler.


"Jeg tror dette gir deg god ammunisjon til å gå til webteamet ditt eller prestasjonsteamet ditt og si," Hei, du vet, Google. . . [kommer] til å frigjøre dette om seks måneder, og så må vi fokusere på det ', ”sa Aja Frost, leder for innholds-SEO hos HubSpot, under en Live with Search Engine Land på Page Experience-oppdateringen i juni og la til:“ Det kan være vanskelig å overbevise teamene om at det du vil fokusere på er det de vil fokusere på, så alle slags offisielle oppdateringer eller meldinger hjelper til med å presse saken din. "


forberede på oppdateringen  Page Experience I Oslo ?


Share:

0 comments:

Post a Comment